wtorek, 16 października 2012

Owsianki dwie, lato i jesień w płatkach


 Uwielbiam, po prostu uwielbiam owsianki, można wymyślić i zjeść ich tysiące, a i tak nigdy się nie znudzą :) Ogólnie mało się wysypiam, mój błąd, wlewam w siebie hektolitry kawy, ale ani kawa, ani redbulle i inne dziwne wynalazki nie stawiają mnie na nogi jak wielka micha ciepłej owsianki pełnej owoców! Właściwie jem je ostatnio prawie, że codziennie, w trakcie jak się gotują płatki, kroję owoce, hyc hyc zamieszam parę razy i już jest śniadanie. Kiedyś zalewałam płatki wrzącym mlekiem sojowym i nie wiem po co to robiłam, bo gotowanie ich na wodzie jest dużo, dużo smaczniejsze.
Dzisiaj dwie owsianki, jedna z dzisiejszego południa, bo już nie ranka.

Rzecz jest bardzo prosta, ale powiem co i jak, bo pewnie znajdą się osoby które tych rzeczy nie wiedzą ;)
Biorę 7-10 łyżek płatków owsianych górskich i zalewam je szklanką lub trochę więcej wody. Gotuję parę minut aż zrobi się przyjemna dla oka, gęsta breja ( może breja to niezbyt fortunne słowo ) Potem dodajemy co dusza zapragnie i np. zalewamy jakimś mlekiem, śmietanką ( ciągle wege, bo zwierzęce jest be).


1.Owsianka w klimatach jesiennych :
  • 1 gruszka
  • 1 małe jabłko
  • Łyżka zarodków pszennych
  • Garść suszonej żurawiny
  • Łyżka sztucznego miodu
  • Cynamon w ilości dowolnej

Po wymieszaniu :)

2. Owsianka w klimatach "wakacyjno-egzotycznych" ( hah, co za określenie ;> )
  • 1 banan
  • 1 kiwi
  • Kilka truskawek ( u mnie mrożone )
  • Garść granoli sezamowej
  • Łyżka lub dwie wiórków kokosowych

11 komentarzy:

  1. my teraz na śniadanie wpieprzamy placek z płatków owsianych :D śniadanie kulturysty :P
    tylko nie wiem czym trzeba by zastąpić jajka (do "zlepienia" wszystkiego) żeby był wege.

    OdpowiedzUsuń
  2. O :) Nie jadłam jeszcze takiego
    Wiesz, można użyć tofu, zmielonego siemienia lnianego z wodą, albo mąki kukurydzianej, myślę, że jeszcze są inne opcje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja z tych niewiedzących. A płatki błyskawiczne, zwykłe, górskie?
    L.

    OdpowiedzUsuń
  4. Górskie :)
    Dzięki za zwrócenie uwagi, zaraz dodam info :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie miksy. Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  6. do placka trzeba płatki owsiane, rodzynki i banana. to wszystko wymieszać z tym "zlepiaczem" (ja daję jajka, to musi być coś co podobnie się zachowa). najlepiej wszystko wymieszać żeby się właśnie taka breja zrobiła, nie za rzadka, nie za gęsta, i zostawić na noc (płatki muszą zmięknąć). rano wrzucasz na patelnię, smażysz z dwóch stron i voila! nie można za bardzo usmażyć, bo będzie suchy. polewam to miodem, wegańsko to nie wiem, syrop klonowy? :D w każdym razie pożywna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie, fajnie, bardzo mi się podoba :)))
    Na pewno wypróbuję, właśnie chyba użyję siemienia lnianego :)
    A do polania, hm, ja używam miodu sztucznego, zobaczymy jeszcze ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też jestem fanką owsianek :) Są pyszne, zdrowe, sycą, a składników można dodać całe mnostwo i każdy z nich pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jeszcze bardzo lubię płatki jaglane, droższe niestety od owsianych, ale jem zamiennie. Lubię sobie do owsianki troche wycisnąć soku bezpośrednio z owoca. Twoje wygladaja extra
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne pomysły, coś nowego zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. dziękuję za udział w akcji i zapraszam do lektury podsumowania http://gotujzrodzinka.pl/polecamy-i-uczymy-sie/polecamy/dobra-owsianka-nie-jest-zla-podsumowanie-2/

    OdpowiedzUsuń