środa, 25 stycznia 2012

Gulasz ziemniaczano-pomidorowy


Uświniony talerz nie wygląda rewelacyjnie, ale ten gulasz jest po prostu cudowny. Sycący, treściwy, baaardzo pomidorowy, znalazłam ten przepis na Puszce, bo szybko musiałam zużyć ziemniaki, które obrałam do nieudanej potrawy ( czy wam też się często zdarza palić przyprawy na oleju?) W swojej wersji zamiast koncentratu pomidorowego dodałam puszkę pomidorów.
Link do przepisu tutaj

Składniki ( na ok 3 osoby )
  • 1 kg ziemniaków
  • 3 cebule
  • Olej do smażenia
  • Słodka papryka w proszku
  • 1 l bulionu warzywnego
  • Papryka chilli w proszku ( jak kto lubi, byle nie przesadzić)
  • Puszka pomidorów w zalewie
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 1/2 łyżeczki kminku
  • 2 listki laurowe
  • 1 starty surowy ziemniak
Pokrojoną w piórka cebulę dusimy na oleju, gdy zmięknie obficie doprawiamy ją słodką papryką, żeby się zrobiła czerwona. Dodajemy pokrojne w grubą kostkę ziemniaki, do garnka wlewamy bulion, wrzucamy też puszkę pomidorów, przyprawiamy, mieszamy, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy 20 minut pod przykryciem. Od czasu do czasu sprawdzamy, czy ziemniaki się ugotowały, a jeśli dodaliśmy puszkę całych pomidorów, mamy teraz okazję, żeby rozdrobnić je widelcem ( wydaje mi się, że taka opcja jest lepsza niż pomidory w kostce ). Na koniec dajemy do gara startego ziemniaka, znowu zagotowujemy, mieszamy aż zgęstnieje i wlewamy do miseczek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz